torsdag 11 mars 2010

Migrän

Varför finns det något som migrän.
Arbetade långdag på måndagen, åt dåligt
och sen kom den som ett brev på posten.
I kväll är jag fri, vad härligt det är. Nu har virk-
handen fått vilat så i morgon är jag ledig.
Ska städa lite sen så...

Fick frågan hur jag virkar rosen på tårtan.
Ja, ska sanningen fram så vet jag knappt själv.
Jag börjar med ett bra antal fm i en magisk ring,
omkring 10, sluter ringen med en sm,
1 fm, 3lm hoppa över en fm, 1 fm i nästa osv.
Nu är det fem bågar runt och omkring var virkas
5-6 fm.
sm tills du kommer till fm på första varvet, 1fm,
2 lm, i fm emellan nästa bågen(framför) osv.
Omkring dessa bågar virkas 3-4 fm
Denna blomma kan göras större beroende på bågarna
och hur många fm man börjar med.

Förstår ni inget av detta får ni fråga på och jag hoppas
att jag kan ge er ett bra svar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar