torsdag 17 februari 2011

Lite nytt och lite gammalt



Den här storpolon började min dotter på själv, men
snart fick mamma ta över för hon tyckte det tog för
lång tid. Som om jag hade mer tid ....=O)



Ja, nu börjar hon växa fram, Barbamama. Ska bara
läsa mina kråkfötter jag har gjort samtidigt som jag
virkat henne. För armarna är samma som på papa
och blommor som flickorna. Garnet tog slut till
armarna och våran affär på orten har stäng för om-
byggnation så jag var tvungen att åka till Lerdala-boden.
Där finns det för mycket så plånboken går aldrig säker där.
Kom ut med några extra nystan + några nya mönster =O)



Så här ser väskan ut innan jag ska tova, få se
om jag hinner i helgen att göra detta, ska jobba.
Jag har stickat i Svarta fårets Oden.



Lite annat som omväxling. Jag älskar
att sticka till Barbie, så gör du det med, följ
bara länken till sticka till barbie i min länklista.


1 kommentar:

  1. Va skönt att höra från dig igen. Var rädd att någor hemskt hade hänt. Barbie och Ken är mycket fina i sina stickade kläder. När jag var liten och lekte med Barbie sydde jag kläder till henne för hand. Till mina barns barbiedockor blev det på maskin. Kanske jag skulle sticka till barnbarnens Barbie.

    Jag har virkat hela barbafamiljen (utan mamma) efter dina mönster. Kommer du att lägga ut mönstret på mamma också? Hoppas det. Du kan titta på familjen i min blogg. http://evavirkar.bloggspot.com.

    SvaraRadera